Omituinen juttu. Kävin pyykkituvalla, kuten koko aamupäivän olen siellä rampannut, ja kun tulin takaisin, niin ulos jo kuului kun täällä tämä yksi luupää ulvoi ja haukkui...! Jadellehan ei ole ollut mitään ongelmia yksinolon kanssa ja se jää kotiin rauhallisena, kun minä jonnekin lähden. En ole ikinä kuullut, että se olisi haukkunut tai ulvonut yksinään (joskus huvikseni jään kuuntelemaan vähän kauemmas ovesta), eikä naapurit ole valittaneet asiasta. Tosin, meillähän on tuossa naapurissa cottoni-poika, joka huutaa täyttä kurkkua aina yksin jäätyään, ja melko kärsivällisiä naapurit ovat olleet, tietääkseni, sitäkin kohtaan. Mitä nyt yksi naapuri on kirjoitellut Forum-lehteen, miten on tullut häirityksi kyseisen koiran taholta... Niin, että päin naamaa eivät varmaan tulisi minullekaan juttelemaan.

Samainen naapuri, jota se toinen koira häiritsee, on kehunut miten hiljaa Jade meillä aina on. Että meiltä ei ikinä kuulu mitään. (Kyllähän Jade varmasti jotain ääntä pitää yksikseenkin, kun pitää silloinkin kun minä olen kotona!)

No jospa Jade nyt vain oli jotain  "epäilyttävää" ikkunasta nähnyt. Yleensä suljen kaihtimet, ettei sen tarvitse päivystää ikkunassa. Toivotaan, ettei se ole nyt kehittämässä itselleen mukavaa tapaa haukkua paukuttaa, kun emäntä on reissuillaan. Tänään Jade jää yksikseen koko illaksi, kun minä lähden katsomaan Simpsons-leffaa. Eilenkin se oli sen 6h itsekseen. Saapas nyt nähdä. Pitäisikö pistää nauhuri päälle tai jotain... ;)


770074.jpg

Asiasta toiseen... Tein taas tilauksen nettikaupasta. Tällä kertaa Marimal-lemmikkieläinkaupasta, josta olen joskus tilannut tavaraa Jaden ollessa parin viikon ikäinen marsu. Tilaus toimitettiin silloin muutamassa päivässä ja tuotteet olivat laadukkaita ja hyviä: toisin kuin kuin siinä katastrofaalisessa Koiratuote-tilauksessa. Joten hyvillä mielin odottelen pakettia saapuvaksi.

Minä tilasin pyöräilyä varten tällaisen telineen  helpottamaan tuota meidän pyöräilyn aloittelua. Saa nähdä miten toimii käytännössä, aika simppelin oloinen vehje, mutta jättää ainakin minulle molemmat kädet vapaaksi.

Tilasin myös nameja, lisäravinteita, yhden vesilelun, naksuttimen(!) ja uuden motivointipatukan. Tuota naksuttimen käyttöä pitää alkaa sitten opetella. Luulen, että se on hyvä lisäapu niin koulutukseen kuin arkeenkin koiran kanssa. Kirjastosta on varauksessa naksutinkoulutus-kirjanenkin :)

Mitäs muuta... Taas sateinen tylsä päivä! Tarkoituksena oli mennä vähän tokoilemaan koripallokentälle, mutta sataa ja koko kenttä on yhtä mutavelliä. Katsotaanpa huomenna, josko aurinko ehtisi vähän kuivatella maata hetken. Otin sitten kotona "esineruutu" harjotteilua. Piilotin villasukan, jonka Jade haki minulle namipalkan toivossa. Pitäisikin päästä taas jälkeä ja ruutua ottamaan ihan metsikköön. Suunnittelua.

Nyt me lähdemme kuluttamaan liiat energiat lenkille ja mereen. Vaikka sataakin.