Eilen olin käymässä Hietasaaressa ilman Jadea (kyllä, olemme joskus erossakin) ja otin sitten Dinan kanssa läheisellä parkkipaikalla pientä tokoilua naksuttimen kanssa. Otin luoksetuloa, seuraamista pätkän ja paikallaoloa. Sivulle tulossa Dina tekee hauskan tanssikuvion yrittäessäni ohjata namuilla sen oikealle paikalla :)

Tarkoituksena on ottaa Dinan kanssa ensi viikollakin pientä tokoa, lähinnä harjoittelemme naksuttelua ja perusjuttuja, joita Dina tekee mielellään namien toivossa.

856374.jpg
Dina etsii nameja nurmelta.

Jaden kanssa olen naksutellut peruspaikkaa, yrittänyt olla ottamatta sitä korjaavaa askelta (vaikeaa, alan ottaa sen jo ennen kuin Jade on edes istahtanut sivulle ensimmäisen kerran!). Olen myös tehnyt erilaisia harjoituksia naksuttimen kanssa, esim. istunut lattialla naksun ja namien kanssa ja antanut Jaden itse miettiä miten namia saisi (tämän ohje kirjassa Naksutinkoulutusta koirallesi)... Eilen, kun olin valmiiksi päättänyt, että Jaden pitää istua saadakseen namin, se pisti makaamaan eteeni ja tuijotti silmiin ja tätä kesti KAUAN :) Jade oli selvästi päättänyt, että tämä on kontaktiharjoitus ja minä odotin sitä istumista - minkä se yleensä tarjoaa ensimmäisenä... Kummalla loppui kärsivällisyys tässä puuhassa...? Palkkasin sitten katsekontaktista usean pitkän minuutin päästä.

856429.jpg

Tälle viikolle suunnitelmissa ohjattujen ryhmien lisäksi huominen agility-treeni, keskiviikolle tokoilua ja perjantaina menemme tekemään jälkeä yllä olevan kuvan hurmaavalle kaksikolle.

Onnittelut Saaralle kotiväkineen Kentin (Taiga Doo's Adventurer) JK2-koularista! Hieno suoritus!